torstai 22. syyskuuta 2011

I kinda like school here

Nyt oon kunnolla päässy arkeen asettumaan ja vihdoin on kunnolla aikaa kirjotella tänne. Kaikki täällä menee hyvin ja oon tutustunu tosi moniin uusiin ihmisiin. Koulu on helppoa, mikä ei tullut ollenkaan yllätyksenä. Kaikki mun opettajat on mukavia ja läksyjäkään ei saaha kovin paljoa. Mulla on nyt aineina advanced mathematical reasoning, human anatomy, psychology, US history, Spannish 3 ja American literature. Yritän nyt tähän selittää mitä tehdään näillä tunneilla.

Advanced Mathematical Reasoning: Eli matikkaa mulla on heti aamusta ja tää on eka vuos kun meijän koulussa tarjotaan ollenkaan tätä matikan kurssia, niin mun ryhmässä on vaan 9 tyttöö. Meijän open huumorin taju on tosi outo, mutta silti tykkään paljon enemmän sen matikan tunneista kun mun edellisen matikan open. Me puhutaan melkein puolet tunneista jostain ihan randomista niin kuin eilenkin juteltiin pupu-näyttelyistä :D Mutta silti se osaa opettaa tosi hyvin.

Human Anatomy: Tässä ryhmässä en oo vielä kovin kauaa kerinny olemaan kun vaihdoin kemian pois, mutta heti alkuun on vaikuttanu tosi kiinnostavalta. Me alotettiin sellanen tehtävä jossa me mitataan Barbi nukkeja ja sitten lopuks piirretään ne oikeen ihmisen koossa (mutta Barbien mitoilla) isolle paperille. Tässäkin aineessa meillä on vähän outo ope, mutta se tykkää vaihtareista :D Ja meillä on joka toinen viikko sellanen ruokapäivä, että tuodaan kouluun jotain ruokaa (voi olla myös leivonnaisia) ja syödään ne yhessä. Sitten lopuksi lasketaan kalorit :b

Psychology: Tämänkin kurssin alotin vähän myöhässä, mutta on alkuun vaikuttanu tosi mukavalta. En oo ikinä ennen opiskellu psykologiaa joten ihan mukavaa vaihtelua. Ja meijän ope aina kysyy meiltä vaihtareiltakin, että onko Eurooppalaisessa ajattelu tavassa jokin toisin. Tällä kurssilla on myöskin tosi ihania ihmisiä.

US History: Tää aine on ehkä tähän mennessä ollu hankalin koska en oikein tiedä etukäteen mitään USA:n historiasta. Meillä oli esim. sellanen testi jossa piti piirtää USA:n kartta ja sijoittaa kaikki osavaltiot oikeille paikolleen. Tää kuitenkin tehtiin parin kanssa ja mun pariks sattu sellanen tyttö, joka ei tienny mikä on Alaska ja luuli Las Vegasia ja Los Angelesia osavaltioiks. Nyt tehdään sellasta karttaa johon pitää laittaa kaikki isoimmat kaupungit (n. 50 kappaletta), joet, vuoret, kansallispuistot ja järvet paikoilleen. Vähän turhauttava tehtävä, mutta ihan hyvä ne on kai tietää.

Spannish 3: Tää kurssi on 2 vuotta espanjaa jo opiskelleille, mutta mä oon periaatteessa opiskellu jo 3 vuotta. Tosin yläasteella kerran vikkoon ja lukiossa vaan yhen kurssin verran. Aluks olin ihan hukassa, mutta nää etenee tosi hitaasti niin pääsin nopestii mukaan.

American Literature: Tässä aineessa meillä on ihan super sulonen opettaja. Se on sellanen vähän vanhempi nainen joka puhuu ihanalla eteläisellä aksentilla. Ja kirjalistasta löytyi se Great Gatsby, jota kaikki ovat sanoneet sairaan tylsäks. No toivottavasti selviydyn.

Niin ja vielä kouluruoasta. Meillä on sillai että voi ottaa sen päivän ruoan, joka yleensä on jotain pastaa, hot dogeja tai burrito. Sitten on pizza linja, jossa on noin 3 erilaista pizzaa ja myös hampurilaisia. Mutta onneksi myöskin on salaatti linja jossa on ainakin 4 erilaista salaattia. Meijän koulu on open campus joten ihmiset voi poistua koulualueelta ja sen takia monet kävelee viereiseen super markettiin tai sitten ajaa jonnekkin pikaruoka paikkaan tai kotiin syömään. Joten kyllä kouluruoka on hyvin epäterveellistä, mutta olen yrittänyt aina pakata omat eväät mukaan aina kun olen kerinnyt.

3 kommenttia:

  1. Voou, ootpa valinnu hankalia aineita.. tai siis työläitä. Etkö meinaa yhtään ottaan mtn PE tai taidekursseja. Mulla on valokuvaus ja kaikki urheilut. Suosittelen niitä! :D

    VastaaPoista
  2. Sul on kiva blogi mutta et oo pitkään aikaan päivittäny. Miten sul menee, onks kiva perhe, koulu jne ?

    Ninni

    VastaaPoista