torstai 23. helmikuuta 2012

Skiing!!

Eli nyt pari viikkoa sitten mä pääsin vihdoin laskettelemaan!! Menin siis sinne tämän meijän alueen toisen suomalaisen kanssa, koska se asuu mun alue manegerin luona ja niiten autossa oli yksi vapaa paikka niin sitten minäkin pääsin mukaan. Se paikka missä oltiin oli nimeltään Snoqualmie ja se oli ehkä noin Rukan kokonen, mutta tosin siellä ei ollut samalla tavalla niitä kaikkia hotelleita, kauppoja ja ravintoloita riteitten juurella niin kuin kaikissa suomalaisissa laskettelukeskuksissa. Mä olin suksilla, koska en uskaltanut mennä laudalla tuntemattomissa rinteissä ja ekaa kertaa talvelle. Aluks ilma oli tosi hyvä, mutta sitten alko satamaan vettä ja mentiin toiselle puolelle vuorta rinteisiin ja siellä sitten paisto aurinko. Kuitenkin loppuajasta alkoi taas satamaan räntää ja niin paljon, että ei pystynyt näkemään kuin 2 metriä eteensä. Yks aika jännä juttu myös oli, että siellä ei ollut ollenkaan ankkuri hissejä kaikki oli semmosia tuolihissejä, joissa tosin ei edes ollut sitä turvakaidetta ja joka vedetään siihen eteen. Oli kokonaisuudessaan mukava päivä ja sen jälkeen olin kyllä tosi väsynyt.




Viime viikollahan myös oli ystävänpäivä ja täällä se on paljon isompi juttu kuin Suomessa. Täällä alko jo kauppoihin tulla ennen joulua kaikkia sydämen muotoisia suklaarasioita ja jätti nalleja, joilla oli punanen rusetti kaulassa ja kaikkee muuta ystävänpäivä krääsää. Sitten itse ystävänpäivänä kaikki toi kouluun ilmapalloja, suklaarasioita ja pehmoleluja. Yksi minun ystävänpäivän kohon kohdista oli vanhempien lähettämä herkkupaketti täynnä suomalaista suklaata ja karkkia. Mums! Silti Brooklynin lahja oli kaikista paras:
Hahaha she knows me so well!!

Tämä viikko mulla menee melkein joka päivä koulun musikaalin lippuja myydessä, koska meillä pitää olla semmosia "community work" tunteja. Oon jo kerännyt niitä pari, kun olin heiluttelemassa kylttiä risteyksessä ja soittelin "mainos" puheluita. Kun täällä oli semmonen äänestys koulujen lisärahoittamisesta ja eilen se sitten meni läpi. Mä sunnuntaina sain päähän piston laskea jäljellä olevat päivät ja nyt en millään voi unohtaa sitä. Eli 126 päivää jälellä!!! Ja tänään mun opon sähköpostiviesti vielä muistutti takaisin paluusta. Noh vielä on 4 kuukautta jälellä ja varsinkin nyt niistä alkaa oikeesti nauttimaan :)

2 kommenttia:

  1. Mulla on siis tää pari päivää alle 10 kuukautta koska tulin tänne niin myöhässä

    VastaaPoista