lauantai 30. heinäkuuta 2011

Ups and Downs

Nyt kuluneella viikolla (ja oikeastaan vieläkin) on ollut tosi ristiriitasia tunteita. Ensinnäkin se etten tiedä MITÄÄN tulevasta vuodesta ei auta mua ollenkaan ymmärtämään sitä että olen lähdössä vuodeksi pois. Toinen juttu joka mua ärsytti ihan hirveesti oli se kun isä soitti Exploriukselle ja kysy että mikä tilanne on ne sano, että heinäkuussa on USA:ssa ollut koulut kiinni ja sen takia vasta elokuussa sijoituksia alkaa tulemaan, mutta heinäkuun alussa sain Exploriukselta sähköpostia että juuri heinäkuu on kiireisin kuukausi sijoitustietojen saapumisessa... Ärsyttävää totuuden peittelyä ja valehtelua! Okei ehkä ymmärrän sen, että ne yrittää vaan rauhotella ja varsinkin mun vanhemmat kuulostaa tällä hetkellä olevan aika varmoja etten pääse ollenkaan lähtemään. Aina sanovat sukulaisille että "Ei se Mona taidakkaan ollenkaan päästä sinne Amerikkaan" Mä oikeesti tartteisin niiltä vaan kannustusta että kaikki menee hyvin ja lopulta saat suuuper hyvän host-perheen. Kun  tiedän että tämä kaikki on vaan huonoa tuuria ja mun hakemuksessa ei ainakaan ollut mitään vikaa.

Toinen asia joka ahistaa on se kun uutisissa koko ajan kerrotaan jostain USA:n rahaongelmista ja luottokriisistä. Ei oo kiva kuulla, että sillä maalla jonne nyt olen lähdössä menee huonosti ja kaiken lisäks pelottaa, että se saattais vielä joillain tavalla hankaloittaa sitä isäntäperheen löytymistä :(

Nyt iloisempiin aiheisiin!! Viisumi vihdoin tuli postissa ja nyt olen virallisesti sallittu asumaan USA:ssa vuoden - se vaan etten tiedä vielä varmaksi missä.

Tilasin myös itelleni lukemista vaihto-oppilasvuotta varten. No oikeestaan pari IB:n äikän kirjaa jotka pitäis lukee kuitenkin jossain vaiheessa, niin ajattelinpa että vaihossa saan vähän etu matkaa. Kaikki tosin super tylsiä klassikoita, joten saa nähdä miten onnistun.



Ja Oulun shoppailut:





Kenkiin olen tosi tosi tyytäiväinen kun nitten lähtöhinta ois ollu 60 € ja sain ne puoleen hintaan ja kaiken lisäks niillä on super hyvä kävellä. Laukun oikeestaan ryöväsin mummolta ;)

11 kommenttia:

  1. Eiks Suomen Expolla oo sellasta ''takuuta'', että kaikki Jenkkeihin lähtevät varmasti pääsee lähteen? Tai siis, kun Norjan Exploriuksella on ainakin. Toi USA rahaongelma huolestuttaa mua kans vähän. Tulee ajatuksia, että mitä jos mun host-perhe ei yhtäkkiä pystykkään pitämään mua niillä jne.! Mutta kyl se perhe varmasti sullekkin kohta löytyy! :)

    VastaaPoista
  2. Älä huoli, aivan 100 % varmasti sulle löytyy perhe! Tuskin semmosta tilannetta on koskaan ollut etteikö vaihtarille olis perhettä löytynyt. Mutta ymmärrän tietty hyvin et sua huolestuttaa kun tietojen saaminen viivästyy tollai. Koita vaa ajatella positiivisesti, varmasti lähipäivinä saat isäntäperheen! Mäkin ku aikoinaan lähin vaihtariks niin olin niitä vikoja jotka sai perhetiedot. Tsemppii! :) Kajsa

    VastaaPoista
  3. Mullakin on pari kaveria jotka ei vieläkään tiedä perhettä, eli ei oikeesti kannata huolestua. USAssa todellakin on heinäkuun koulut suljettuina ja siks sijotustietoja ei sillon paljon tule mutta eiköhän ne tässä elokuun alussa ala tulemaan! Ja ei kai niillä edes ole sellasta vaihtoehtoa ettet pääsis ollenkaan lähtemään, sehän olis TÄYSIN epäreilua. Mutta oon sitä mieltä että no stress, kyllä sä sen perheen saat vielä, ihan varmasti! :)

    VastaaPoista
  4. Nyt kun muistelen kai siellä infossa jotain puhuttiin siitä sijoitus takuusta tai jostain sen tapasesta. Eniten mua pelottaa sen takia kun mulle jo kerran sanottiin vuoden vaihteessa että en pääse lähteen USA:han ollenkaan mun allergioitten takia. Asia kuitenkin hoitu vastaanottavaa järjestöä vaihtamalla, mutta silti pelottaa että tää uusikin järjestö peruuttais viime hetkellä... No toivottavasti ei :)

    lissu: Joo mä nyt oikeestaan sitten vaihon jälkeen alotan sen varsinaisen IB:n ja preppari vuoden kävin jo :)

    VastaaPoista
  5. Sä pääset ihan varmasti lähtee, jos ei muuta nii ne vastaanottavan järjestön vapaaehtoset hostaa sua mut oon varma et saat tosi kivan perheen :)

    VastaaPoista
  6. Täältäki tulee kannustusta sulle et kyllä sä pääset lähtee :--) ! sijoitustiedot tulee sitte ku niitä vähiten oottaa ;)

    VastaaPoista
  7. Kiitos kannustuksesta! :) Kyllä välillä on sellasia hetkiä kaikesta huolimatta, että vaan haaveilee tulevasta vuodesta ja haluais päästä samalla sekunnilla lähteen.

    VastaaPoista
  8. Juu ei mullakaan perhettä ole vielä mutta kyllä mä lähtemään pääsen fiiliksellä mennään! :) Ja tosta rahakriisihommasta ei kannata ottaa hirveetä stressiä, nyt on saaneet sen velkakaton sovituks ja alkaa maksamaa muille maille velkoja, eli ei pahemmin tuu koskemaan normaaleita perheitä :p

    VastaaPoista
  9. Varmasti pääset lähtee, minä kannustan kovasti! kaikille löytyy perhe<3 Ja nyt ehkä pystyt paremmin elää täällä Suomessa etkä stressaa turhaa!(;

    VastaaPoista
  10. olavi: joo mä en näistä raha-asioista paljoa tiedä, mutta kun mediassa on niin paljon juttua ja vähän suurenneltuna niin se vaan kuulostaa pahalta. Mutta tosia nyt kaikki näyttää menevän parempaan suuntaan :)

    Lottis: Totta mulla ei oo tietookaan stressistä! Tuntuu vaan että kesä jatkuis ikuisesti kun kouluunkaan ei tartte mennä ;D

    VastaaPoista