tiistai 5. heinäkuuta 2011

How we celebrated 4th of July

Blogger ei jostain syystä eilen antanu mun julkasta tätä tekstiä, joten tää tulee päivän myöhässä.

Eli aattelimpa kertoo tässä nyt USA:n itsenäisyyspäivän kunniaks, miten me juhlistettiin sitä kielikurssilla. USA:ssa itsenäisyyspäivän vietto on paljon iloisempi ja värikkäämpi juhla kuin Suomessa. Mustakin ois paljon hauskempi jos Suomenkin itsenäisyyttä voitais juhlia jollain muulla tavalla kun katsomalla Tuntematon sotilas ja polttamalla sinivalkoisia kynttilöitä. Eihän se tarkoita, että sotaveteraaneja ei kunnoitettais jos, vaikka vähän ilosemminkin juhlittais heidän aikaansaavutuksiaan.

Noh anyway alotettiin host sisarusten kanssa juhlien järjestely pari päivää varsinaista juhlaa aiemmin. Koristeltiin talo USA:n lipuilla ja sini-puna-valkosilla serpentiineillä. Käytiin myös ottamassa teeman sopivat manikyyri ja pedikyyri. Mun hostit oli valmiiks mulle ostanu sellasen söpön paidan jossa oli glitter USA:n lippu ja luki " Peace Love and Celebrate". Kaikilla oli oikeestaan päällä jonkinlainen USA-paita ja se loi vähän sellasta yhteenkuuluvuuden tunnetta. Itse juhla alko sillai, että se meijän kotikatu suljettiin ja siinä järjestettiin sellanen lastenparaati :D Itekkin osallistuin siihen hienolla tuunatulla potkulaudalla:


Illemalla sitten oli mun hostien luona isommat juhlat, jossa paistettiin host daddyn itse rakentamassa pizza-uunissa pizzoja, tehtiin sellasella vatkauslaitteella (mikä ikinä sen oikee nimi onkaan) jäätelöö ja syötiin kaikkee muuta hyvää. Se vaan, että mun tuomat Fazerin siniset sai enemmän kiitosta kun USA:laiset suklaat. Jättikokoisen ja ihanan makuisen kakun oli tehnyt host daddyn sisko:


Porukkaa siellä juhlissa kävi ihan hirveenä en millään pystyny muistamaan kaikkia vieraita. Siellä siis varmaan kävi koko naapurusto ja suku ja kaikki jakso innoissaan kysellä multa Suomesta ja että miten oon viihtyny Jenkeissä. Ilta sitten huipentu ilotulitukseen, jota katottiin roof deckiltä, kun se oli parin mailin päässä rannalla ja näky tosi hyvin niitten katolle. Saman aikaan olin myös puhelimassa mun pikkusiskon kanssa ja se sano, että Suomeen asti kuulu kun ne huus "HAPPY BIRTHDAY AMERICA!"



4 kommenttia:

  1. Tuo kakku näyttää aivan uskomattoman hyvältä, pakko oli tulla ilmottaa :') mut tosiaan, ite lähen STSn kautta enkä oo vielä saanu isäntäperhettä, että et oo ainut vielä!

    VastaaPoista
  2. No kiva tietää etten oo ainut. Mutta pakko meille viimesillekin on joskus vielä tulla ne sijoitus tiedot :) Ja se kakku todellakin oli uskomattoman hyvää ;)

    VastaaPoista
  3. Totta, en oo kyllä lyötänyt rikosta ja rangaistusta vielä e-kirjana. : D Joo aattelin laittaa mokkapalaresepitin siihen reseptivihkoseen. Hauskalta kuulostaa tuo itsenäisyyspäivä, harmi, että oon sillon lähtenyt jo kotiin...

    VastaaPoista
  4. I bet! ja eiköhän ne tiedot tässä pian tule, jännitetään yhessä niitä :--)

    VastaaPoista